Ajax heeft dinsdagmiddag bevestigd dat het een kantoor heeft geopend in de Verenigde Staten. Vanuit het nieuwe kantoor in New York gaat de Amsterdamse club activiteiten in Noord-Amerika leiden. Ajax noemt de uitbreiding 'een logische en noodzakelijke stap met het oog op het stijgende aantal activiteiten in dat werelddeel'.
In een persbericht meldt Ajax dat Amsterdam onlosmakelijk verbonden is aan New York en mede door die historische connectie gekozen voor de Noord-Amerikaanse stad. Middels het kantoor denkt Ajax nog meer fans te bereiken. Ook hoopt de nummer twee van de Eredivisie bedrijven en clubs in de Verenigde Staten aan zich te binden.
Eerder dit jaar sloot Ajax al partnerships met clubs in China, Japan en Australië. "Om structureel te kunnen meedoen met de Europese (sub)top, moeten we voor nieuwe inkomstenbronnen zorgen. Daarvoor moeten we innovatief zijn en internationaal denken. Deze stap richting New York is daar een voorbeeld van", zegt Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.
Edwin van der Sar licht de keuze voor het kantoor in New York verder toe. "De ontwikkeling in de VS, waarbij het voetbal steeds meer aan populariteit wint, is voor ons aanleiding geweest om die markt nader te onderzoeken. Dat past in onze strategie om meer en meer buiten de eigen landsgrenzen te kijken. Ajax is een bekende naam binnen de voetbalscene aldaar en de naam van de club krijgt steeds meer naamsbekendheid. Dat gegeven was voor ons aanleiding voor een structurele aanwezigheid in die markt."
"In onze voorbereiding op de tweede seizoenshelft hebben we bewust voor de VS gekozen. De Florida Cup biedt ons namelijk een mooi platform in deze groeimarkt en de opening van het kantoor is hier een belangrijke voorwaarde voor. Met duels tegen Sao Paulo FC en Flamengo gaan we miljoenen fans bereiken en door structureel in de buurt te zijn kunnen we hen blijven bereiken en hopelijk enkele toekomstige voetbalsterren helpen met hun ontwikkeling."
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen