Feyenoord heeft woensdagmiddag de nieuwe hoofdsponsor aangekondigd. Vanaf seizoen 2024/2025 zal elektronicawinkel MediaMarkt op de voorkant van het shirt van de Rotterdammers staan. Met de overeenkomst verbreekt Feyenoord het clubrecord.
MediaMarkt zal vanaf komende zomer voor drie jaar als hoofdsponsor op het shirt van Feyenoord te zien zijn. Daarnaast hebben de partijen de optie om de overeenkomst met nog twee jaar te verlengen.
Aan de sponsordeal houdt Feyenoord bijna twintig miljoen euro over, meldt verslaggever Dennis van Eersel van RTV Rijnmond. Daarmee zorgt deze deal voor een record. Nog nooit ontvingen de Rotterdammers zo veel geld van de hoofdsponsor.
Commercieel directeur Ruud van der Knaap noemt op de persconferentie na afloop van de bekendmaking geen exacte bedragen die met de samenwerking zijn gemoeid. Wel geeft hij aan dat het "een van de beste sponsorcontracten ooit" betreft.
De aankondiging van de samenwerking tussen Feyenoord en MediaMarkt komt niet geheel als een verrassing. Drie weken geleden meldde De Telegraaf al dat Feyenoord in zee zou gaan met de Duitse elektronicagigant.
MediaMarkt zal EuroParcs opvolgen op het tenue van de Rotterdammers. Het vakantieparkenbedrijf is sinds de zomer van 2019 als hoofdsponsor verbonden aan Feyenoord, maar deed dat de eerste twee seizoenen onder de naam Droomparken. In april 2023 maakte Feyenoord bekend dat EuroParcs in seizoen 2023/2024 voor het laatst op het shirt te zien zou zijn.
🔗 Feyenoord grijpt mis: ‘Hij is onbetaalbaar geworden, volgend jaar speelt hij bij een topclub’
Süleyman Öztürk voorspelt: 'Vanaf volgend seizoen gaan we hem bij een topclub zien. Hij gaat een transfer maken, dat kan niet anders.'
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen