Ajax heeft een fraaie prijs in de wacht gesleept voor een actie die heeft plaatsgevonden rond de 26ste landstitel. De schaal die werd verdiend in het coronaseizoen werd voor de fans omgesmolten en verdeeld over de meer dan veertigduizend seizoenkaarthouders. En die actie is deze week in de prijzen gevallen.
In het Franse Cannes werd een leeuw in de wacht gesleept, vergelijkbaar met het winnen van een Oscar, maar dan in de marketingwereld. Deze leeuw kwam de Amsterdammers toe vanwege de creativiteit in deze marketingactie en leverde de hoofdprijs op in de categorie public relations (pr), zo staat te lezen op de clubsite.
"We zijn enorm blij dat we onze meest recente schaal in aanwezigheid van onze fans konden ontvangen, en kijken nu al weer uit naar het volgende zilverwerk wat we hopen te behalen op het veld", reageert Menno Geelen, commercieel directeur Ajax. "Maar we zijn ook onverminderd trots op de wereldwijde waardering voor ons creatieve werk buiten het veld, en deze leeuw voor Piece of Ajax in het bijzonder."
Lees terug: Ajax smelt kampioensschaal om en geeft fans een deel
De Cannes Lions, een Internationaal Reclamefestival van Cannes, worden deze week uitgereikt tijdens het jaarlijkse 'Festival of Creativity'. Alleen marketingactiviteiten uit 2021 worden daar nog beoordeeld, dus alle acties van het huidige kalenderjaar, waarin Ajax overigens ook kampioen werd, tellen niet meer voor de eervolle prijs.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen