Het vrouwenteam van FC Barcelona speelt woensdagavond in een uitverkocht (!) Camp Nou de return tegen de vrouwen van Real Madrid. Voor het duel in de Champions League, waarvan het heenduel met 1-3 gewonnen werd door de Catalaanse grootmacht, zijn geen kaarten meer te bemachtigen. De kans is groot dat dat het best bezochte duel van het vrouwenvoetbal ooit wordt.
Normaliter werkt het vrouwenteam van Barça de wedstrijden af in het Estadi Johan Cruyff, waar plek is voor zo'n zesduizend toeschouwers. Voor dit bijzondere duel besloot men over te gaan op Camp Nou, waar de kaartjes als een razende werden verkocht. Met zo'n 90.000 tickets verkocht kan er een algemeen record worden gebroken: bij de WK-finale van 1999 waren ooit 90.000 mensen aanwezig, mogelijk is dat ditmaal iets meer.
De vraag is overigens wel of men daar woensdagavond overheen gaat, want een deel van de FC Barcelona-fans heeft wel toegang tot de wedstrijd, maar komt lang niet voor elke wedstrijd opdagen. Dat is ook iets waar het mannenvoetbal veel last van heeft. Het record van clubteams in Europa gaat er normaliter met ruim 60.000 er sowieso aan: dat was tijdens Atlético Madrid-FC Barcelona.
Beijk ook: Heerlijke goal helpt Barça-vrouwen zonder Martens aan titel
Overigens zou het betekenen dat het vrouwenvoetbal dit seizoen populairder is dan de mannentak van FC Barcelona. Het hoogste aantal toeschouwers was dit seizoen tegen Real Madrid (86.422) en onder Xavi tegen Espanyol (74.418). De vorige wedstrijd tussen beide clubs in Catalonië werd een royale zege voor Lieke Martens en consorten (5-0), waarmee het bovendien de titel in Spanje al pakte.
💙❤️ © @Carles5puyol visits @FCBfemeni team prior to @UWCL #ElClásico at Camp Nou
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 29, 2022
Understanding is over 90,000 fans will be in attendance for Barcelona Femeni vs Real Madrid tomorrow evening (game is sold out, but attendance dependant on Camp Nou members). Previous women's club match record is 60,739 - Atlético Madrid vs Barca, March 2019. https://t.co/6nc3Eky6np
— Colin Millar (@Millar_Colin) March 29, 2022
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen