Lionel Messi heeft zich op het veld van Paris Saint-Germain nog niet van zijn beste kant laten zien, maar daar zal de boekhouder van de club niet mee zitten. Hij ziet dat de komst van de Argentijnse superster voor de club geweldig is. Qua sponsoren, supporters en naamsbekendheid.
Marc Armstrong, directeur sponsoring bij de Franse topclub, stelt dat alles veranderd is sinds Messi zijn contract heeft getekend. "Vijf of zes dagen voor de ondertekening kreeg ik een telefoontje van Nasser al-Khelaïfi die me toevertrouwde dat er een mogelijkheid was om Messi te contracteren. We hebben direct de cijfers op tafel gelegd en gewerkt aan de mogelijkheid tot afronding", aldus de bestuurder, die merkt dat de club sindsdien een stuk populairder is geworden. "Waar wij vroeger VIP's uitnodigden, komen ze nu uit zichzelf naar ons toe."
Dat is niet de enige verandering, vertelt hij tegenover Le Figaro. "Nadat de transfer met Messi rond was, hebben we ongeveer honderd nieuwe sponsorcontracten getekend." Ook qua supportersaantallen zorgt de voetballer voor een enorme stijging. Parc des Princes zat al standaard vol door alle supersterren, maar inmiddels is de wachtlijst voor kaartjes explosief gestegen. "Het is echt acht keer zo hoog als vorig seizoen. Ook op sociale media heeft het extra fans opgeleverd. Op de verschillende platforms heeft de club meer dan twintig miljoen nieuwe volgers. Maar de teller loopt nog steeds op met één miljoen per week."
Vorig seizoen verkocht PSG in tot één miljoen wedstrijdshirts. Met de komst van Messi wordt er een aantal van 1,4 miljoen verwacht. Daar komen de speciale fanartikelen nog bij, zoals sjaals, mokken en t-shirts met de Argentijn erop. Volgens schattingen gaat het de Franse club in totaal tweehonderd miljoen euro extra opleveren door de verkoop van de artikelen. Er worden zelfs nieuwe winkels in Europa en Amerika geopend waar alleen maar spullen verkocht worden van de Parijzenaars.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen