De documentaire Dat ene woord – Feyenoord is sinds enkele dagen te zien op Disney+. De Rotterdammers hebben naar verluidt flink geboerd voor het meewerken bij de filmproductie, die afgelopen seizoen werd gemaakt. Er wordt gesproken over een bedrag van drie miljoen euro dat is betaald voor een uniek kijkje in de keuken van De Stadionclub.
Dat schrijft De Volkskrant althans over de negendelige serie die in 26 landen uitgezonden wordt. Hij is nagesynchroniseerd in tien talen te bewonderen en in achttien talen met ondertiteling te bekijken. "Het is een commercieel aantrekkelijk product, waar we veel voor overhadden", stelt executive producer, Rob Labree, die alle beelden kon uitzenden.
"We hebben geen discussies gehad over het uit de documentaire knippen van beelden. Zoiets is ons nooit gevraagd", stelt hij. Trainer Dick Advocaat was maar weinig blij met alle opnames. "Hij werkte mee omdat het goed zou zijn voor de club. Ik denk dat hij het waardeerde dat we soms terughoudend waren, in plaats van te roepen: in het contract staat dat we alles mogen filmen."
Bekijk ook: Weer beelden gedeeld uit docu: Advocaat spreekt Feyenoord toe
Verder is opvallend dat de nieuwe coach Arne Slot bijvoorbeeld helemaal niet te zien is in de nieuwe serie. Dat is wel een kwestie van rechten, zo legt Labree uit. "Feyenoord had geen zeggenschap over derden, zoals Slot. En je kunt nooit overal bij zijn. Het ging om de grote lijnen." Voor de Rotterdammers was het interessant om mee te werken vanwege de financiën, maar ook om meer naamsbekendheid te krijgen over de wereld.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen