De KNVB gaat de regelgeving omtrent de (shirt)sponsoring veranderen. FC Emmen mocht op basis van de eerder overeengekomen afspraken niet in zee met EasyToys, maar kreeg daarvoor toch toestemming van de KNVB donderdagavond. Als de algemene vergadering betaald voetbal (ABVB) akkoord gaat het met voorstel, wordt het reglement aangepast en kan FC Emmen zelfs drie jaar in zee gaan met het bedrijf.
Dat laat de KNVB weten in het persbericht. "We hebben een goed gesprek gehad met de directies van FC Emmen en EasyToys", licht Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB toe. "Daarin is ook de pragmatische oplossing aan de orde gekomen waarover (foto) eerder deze week is gesproken. Wij betreuren de eerder ontstane situatie, en waarderen in dit verband de flexibiliteit van club en sponsor door de duur van het sponsorcontract aan te passen." Voorlopig is de overeenkomst slechts voor één seizoen aangegaan. "Als zou blijken dat dit contract in strijd is met de wet of de Nederlandse Reclame Code, wordt dit vanzelfsprekend aangepast."
Maar als dat niet het geval is, geeft de KNVB dus toestemming en past het in principe zelfs de reglementen aan. "Tijdens de komende AVBV willen we de sponsorregelgeving in het betaald voetbal met alle clubs bespreken en hier een duidelijk standpunt over innemen. Zoals eerder gezegd, willen we daarbij normen die open staan voor interpretatie zoveel mogelijk voorkomen", aldus Decossaux.
Lees ook: EasyToys tóch per direct shirtsponsor FC Emmen: "Happy end"
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen