FC Groningen is verbaasd door de enorme ontwikkelingen binnen de club na het aantrekken van Arjen Robben. Hoewel de noorderlingen hadden gerekend op veel aandacht, is de Robben-mania gekker dan ze hadden verwacht. "Ik denk zelfs dat Arjen Robben dit niet had verwacht", glimlacht algemeen directeur Wouter Gudde.
Dat vertelt hij op de clubsite. De club verkocht de afgelopen week ruim 2.100 shirts, vrijwel allemaal met de naam Robben erop. Omdat de volwassenshirts zijn uitverkocht, zijn er reeds 10.000 shirts bijbesteld. Daarnaast verkocht het sinds de bekendmaking bijna vierduizend seizoenkaarten, de teller staat totaal op 11.885. Daarnaast berekende KPMG dat de noordelingen de club is met de grootste groei op de sociale kanelen.
"We hebben een fantastische week beleefd met z'n allen", zei Gudde. "Ik had er in het begin wel moeite mee om van te genieten, omdat de aandacht heel veel is. Maar ik vind het mooi dat de hele organisatie aandacht heeft gekregen. Dit heeft FC Groningen een enorme boost gegeven."
Lees ook: Ook social media-kanalen Groningen profiteren van Robben-gekte
Goed nieuws Vitesse
Verder kwam er ook goed nieuws voor Vitesse: de club vond in Waterontharder.com een nieuwe hoofdsponsor voor komend seizoen. Het bedrijf dat onder meer is gespecialiseerd in het ontkalken van water tekent een contract voor twee seizoenen. De huidige hoofdsponsoren, Koninklijke Burgers' Zoo en Nederlands Openluchtmuseum, blijven in een andere rol aan de club verbonden. De presentatie vond plaats op ludieke wijze (zie onder).
https://t.co/iSWoucTU3P 💛Vitesse
— Vitesse (@MijnVitesse) July 3, 2020
Een vliegende start boven Arnhem en omstreken ✈️ #Vitesse #mottenzedan pic.twitter.com/VHsavGpT7g
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen