Feyenoord plukte zijn nieuwe commercieel directeur weg bij attractiepark Madurodam. Met Joris van Dijk, die twee weken geleden begon in zijn nieuwe functie, heeft de club bovendien een groot fan aan boord gehaald. "Als Feyenoord komt, is het alsof het droomhuis van de buren opeens te koop staat", zegt Van Dijk over zijn besluit.
"In januari sprak ik voor het eerst met Feyenoord, dat was voor de crisis. Toen kwam de crisis en daarmee een dilemma. Kon ik Madurodam in die fase na tien jaar verlaten?", vertelt hij in het Algemeen Dagblad. "Maar in mei mocht het park weer open en de banken gaven aan dat het park anderhalf jaar vooruit zou kunnen. Ik heb er heel goed over nagedacht, maar Feyenoord is mijn club. Ik kom al zo lang in de Kuip. Een oom van mij stond bij de opening in 1937 op het veld en 75 jaar later weer."
Lees ook: Feyenoord heeft directie compleet na benoeming Van Dijk
Van Dijk staat met Feyenoord voor een grote uitdaging nu er dankzij de coronacrisis minder geld binnenkomt. "In voetbaltermen: we kijken nu eerst vanuit een gesloten defensie. We willen de seizoenkaarthouders behouden en de mensen aan de zakelijke kant. En straks, als de bal weer gaat rollen, moeten we proberen door te pakken", klinkt het vol vertrouwen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen