Sekspoppen hebben voor ophef gezorgd in de Zuid-Koreaanse K-League. FC Seoul had deze op de tribune geplaatst voor de thuiswedstrijd tegen Gwangju FC, maar de club was in de veronderstelling dat het etalagepoppen betrof. Volgers op social media constateerden al gauw dat het om sekspoppen ging.
Sommige poppen - geleverd door een fabrikant van seksartikelen - droegen uitingen die verwezen naar pornosites. Dat terwijl pornografie in Zuid-Korea verboden is. Seoul maakte dan ook snel excuses. 'We willen ons verontschuldigen. Het spijt ons heel erg. Dit is een misverstand met de leverancier. In de toekomst zal dit nooit meer gebeuren', laat Seoul weten in een verklaring. 'We wilden voor wat sfeer zorgen, wat hadden expliciet gewone poppen besteld.'
De directeur van de leverancier steekt de hand in eigen boezem. "Alle logo's zouden verwijderd worden, maar er werden er nog genoeg opgemerkt", aldus Cho Young-june tegen de BBC. FC Seoul had de levering verder ook niet gecheckt. "Ze zagen er heel erg menselijk uit."
Sports clubs are trying different ways to make up for the lack of crowds in the stadium.
— BBC Sport (@BBCSport) May 18, 2020
But not too many will be rushing to copy FC Seoul's example.
Here's why: https://t.co/4eBAylxQ2P pic.twitter.com/lR7lEcacvV
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen