SC Heerenveen heeft eindelijk een nieuwe hoofdsponsor. Het Nederlands-Chinese zuivelconcern Ausnutria is in elk geval voor komende tweeënhalf seizoen aan de Friese club verbonden. Al het hele seizoen zat de club zonder hoofdsponsor en speelde daarom met KiKa op het shirt. "Vanaf het eerste contact was Ausnutria voor ons de absolute droomkandidaat", aldus Heerenveen-directeur Cees Roozemond.
Naar verluidt maakt Ausnutria jaarlijks 650.000 euro over, eerder liet Roozemond weten dat het shirt minimaal 750.000 euro waard is. Officieel doet Heerenveen geen mededelingen over het bedrag dat de nieuwe hoofdsponsor inlegt. "Ons shirt krijgt nu de sponsor waar we naar op zoek waren", aldus Roozemond op het clubkanaal van Heerenveen. "Onze zoektocht duurde langer dan we wilden, maar we wilden alleen gaan voor de perfecte match. Met Ausnutria hebben we die gevonden."
Ausnutria, dat de internationale markt bedient met baby- en kindervoeding, staat zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Ajax voor het eerst op het pompeblêdenshirt. Ook de vrouwenploeg, de jeugdteams en de eSporters spelen hun wedstrijden met de nieuwe hoofdsponsor op het tenue. Ausnutria is sinds 2018 gevestigd in Heerenveen en heeft ook productielocaties in Leeuwarden, Ommen, Kampen en Leeuwarden. Het hoofdkantoor zit in Zwolle.
#WolkomAusnutria pic.twitter.com/fQnhanjs4k
— sc Heerenveen (@scHeerenveen) March 6, 2020
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen