FC Groningen zit in de problemen: liefst een derde van de sponsoren heeft het contract de afgelopen tijd opgezegd. Daarom heeft algemeen directeur Wouter Gudde de noodklok geluid tijdens de nieuwjaarsreceptie: de sponsorinkomen staan flink onder druk en de laatste jaren is de neerwaartse spiraal op commercieel gebied toch al ingezet.
Dat schrijft het Dagblad van het Noorden. "Dat percentage moet in de komende maanden flink naar beneden en dat gaan we ook doen", verzekerde Gudde over de 28 (!) procent van de sponsoren die het contract reeds heeft opgezet. In februari wordt dat concreet gemaakt in een nieuw plan, waarmee het de sponsoren weer wil binden.
"Onze droom is dat we hier over een aantal jaren mensen hebben lopen die we geen sponsor meer kunnen noemen, maar ambassadeurs. Die ons succesverhaal vertellen in hun eigen netwerk, waardoor we samen kunnen gaan groeien", aldus Gudde, die daarmee een plan heeft dat anders is dan voormalig commercieel directeur Robbert Klaver wilde. Hij vertrok in november vanwege een verschil van inzicht; of deze cijfers daar mee te maken hebben, is onduidelijk.
Lees ook: FC Groningen en commercieel directeur Klaver uit elkaar
Een van de maatregelen die moet helpen, is het hanteren van een vaste prijs. Flinke kortingen zoals die in het verleden zijn gegeven door de club, zijn niet meer aan de orde. "We gaan dat rechtzetten met ingang van het nieuwe seizoen. Uiteraard respecteren we daarbij alle lopende contracten, want afspraak is afspraak."
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen