Ajax heeft een opvallende sponsordeal gesloten met Curaçao. De club bevestigt dit op de eigen website, nadat De Telegraaf al liet doorschemeren dat laatste plooien gladgestreken werden. De naam van het eiland staat vanaf zondag, als Ajax thuis tegen Sparta speelt, op het shirt van de landskampioen. Curaçao is als sponsor in de Eredivisie geen onbekende partij. Het eiland was tussen 2008 en 2011 hoofdsponsor van NEC.
De Amsterdammers hebben de deal inmiddels ook bevestigd, maar de ochtendkrant wist voor de officiële bevestiging dat het om sponsorovereenkomst van drie jaar gaat. Deze deal past bij de ambities van Ajax om structureel aan te haken bij de Europese top. Daarvoor zoekt de club naar mogelijkheden in het buitenland om meer geld te verdienen.
Curaçao wil op zijn beurt op deze manier meer toeristen trekken. De Curaçaose minister van Economische Zaken Giselle McWilliam is zondag aanwezig bij het competitieduel van Ajax met Sparta. Zij zal in de Johan Cruijff ArenA het logo van de samenwerking onthullen.
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax is blij met de deal: "Voor Ajax betekent het partnership met Curaçao Tourist Board een mooie uitbreiding van onze commerciële portefeuille. En wij gaan er met Curaçao Tourist Board voor zorgen dat hun marketingdoelstellingen mede dankzij deze samenwerking behaald zullen worden. Onze nieuwe partner zorgt bij Ajax voor inkomsten die een bijdrage moeten leveren aan onze doelstelling om structureel aan te haken bij de Europese voetbaltop. Wij kijken uit naar een langdurige en succesvolle samenwerking."
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen