PSV gaat uitbreiden naar Mexico. De club opent in het Zuid-Amerikaanse land een dependance én gaat samenwerken met de Mexicaanse topclub Chivas Guadalajara. De Eindhovenaren zien zowel op sportief gebied, als ook op het commerciële vlak kansen in Noord-, Latijns- en ook Zuid-Amerika. "PSV is momenteel een van de allerbekendste buitenlandse clubs in Mexico."
Dat vertelt commercieel directeur Frans Janssen tegenover het Eindhovens Dagblad. Op sportief gebied denkt PSV vooral de spelers in de omgeving eerder en sneller te kunnen signaleren, terwijl Chivas op haar beurt weer geïnteresseerd is in de trainings- en opleidingsmethodes bij PSV. Op commercieel gebied zag de club na een bezoek van tien dagen, gedaan door Janssen en John de Jong, ook al razendsnel talloze kansen.
Oud-spelers Carlos Salcido en 'Maza' Rodriguez worden speciale PSV-ambassadeurs in Mexico. Janssen: "Als club moeten we bovendien investeren in nieuwe gebieden om ons commercieel en sportief verder te blijven ontwikkelen."
Commerciële groei
Komende vrijdag worden Rodriguez en Salcido gepresenteerd in het duel met Excelsior, terwijl ook Andrés Guardado met een videoboodschap komt. "In Nederland zijn er grenzen aan de commerciële groei en via Mexico denken we ook de brug te slaan naar de Verenigde Staten en andere gebieden", legt Janssen uit. Eerder opende Ajax ook al een kantoor in de Verenigde Staten.
Welkom ambassadeurs @carlossalcido7 en @MazaRP2 👋🇲🇽
— PSV (@PSV) December 4, 2018
Lees meer ⤵https://t.co/BPbOOQe196
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen