FC Groningen speelt vanaf komend seizoen met een nieuwe hoofdsponsor op het shirt. De club maakte donderdagmiddag bekend een deal te hebben gesloten met het softwarebedrijf Payt. De verbintenis loopt voor twee seizoenen met een optie voor een derde jaar.
Payt neemt na zes jaar de plaats in van Essent, de huidige hoofdsponsor van FC Groningen. Het Groningse softwarebedrijf is geen onbekende en sponsort de club al sinds de oprichting met stoelen, uitingen op de dug-outs en als meest recente campagne shirtsponsoring tijdens de halve finale en KNVB-bekerfinale van 2015.
FC Groningen krijgt in eerste instantie een bedrag van 1,1 miljoen euro van Payt en voor het tweede contractjaar 1,3 miljoen euro. Door diverse bonusregelingen kunnen beide jaarbedragen verder oplopen. Daarbij zijn niet de sportieve prestaties van Groningen leidend, maar de groei van het softwarebedrijf.
"De mensen achter Payt hebben gevoel bij de club en zijn naast sponsor ook supporter van FC Groningen. Die combinatie maakt het tot een sterk partnership. Met Payt zijn wij in staat verder vorm te geven aan ons nieuwe beleidsplan 2017-2020: FC Groningen laat nooit meer los", aldus commercieel directeur Robert Klaver van FC Groningen op de clubwebsite.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen