Het Belgische Zulte-Waregem kwam afgelopen week met een vrij bijzondere primeur. Bij het presenteren van de nieuwe wedstrijdshirts werd bekend dat de spelers van Essevee vanaf volgend seizoen zullen spelen met een verwijzing naar hun twitteraccount op hun broekje.
Hoewel een aanzienlijk deel van de selectie van Zulte-Waregem al ervaring heeft met het sociale medium, zijn er genoeg spelers die nog niet echt in aanraking gekomen zijn met Twitter. Voor hen wordt een speciale opleiding georganiseerd, waar de spelers geïnstrueerd zullen worden aangaande het gebruik van Twitter.
Het is reeds gebleken dat sporters en Twitter goed samengaan. Zo viel de excentrieke Italiaanse aanvaller Mario Balotelli (@FinallyMario) op door binnen een tijdsbestek van anderhalve maand al meer dan een miljoen volgers te hebben. Overigens is Zulte-Waregem niet de eerste sportploeg die met deze innovatieve primeur komt: wielerploeg Omega Pharma-Quick-Step ondernam eerder al deze stap.
Overigens is het niet zo dat Zulte-Waregem zich teveel focust op randzaken: vorig seizoen werd het op een haar na geen kampioen van België. Een prestatie van formaat voor de mannen van Francky Dury.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen