De clubleiding van FC Utrecht heeft de selectie aangesproken op het twitteren van tactisch gevoelige informatie. Aanleiding zijn enkele tweets in de uren voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen PSV van afgelopen zondag, waarin een aantal spelers op internet inzicht gaf in de keuzes die trainer Jan Wouters had gemaakt.
Zo maakte Rodney Sneijder middels een tweet bekend dat hij op de tribune plaats moest nemen en liet Enzio Boldewijn weten een basisplaats te hebben gekregen. Supporters namen de berichten snel over. De nieuwe marketingman van FC Utrecht, Roland Jurriens, gaat de voetballers begeleiden hoe zij verstandig om kunnen gaan met sociale media.
"We snappen dat de jongens de berichten niet te kwader trouw rond hebben gestuurd", zegt technisch directeur Foeke Booy in het AD. "Het is een beetje uit naïviteit gebeurd. Maar we willen wel duidelijk maken dat spelers moeten beseffen dat berichten heel snel rond gaan en het niet handig en verstandig is om een tegenstander wijzer te maken dan 'ie al is."
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen