Op het shirt van PSV prijkt volgend seizoen wellicht een andere bedrijfsnaam. De huidige hoofdsponsor Philips is volgens De Telegraaf bereid om een stapje terug te doen. De Eindhovenaren willen een bedrijf strikken dat substantieel meer gaat betalen dan het elektronicaconcern.
Philips maakt jaarlijks tussen de vier en maximaal zeven miljoen euro over naar PSV. Voor het maximale bedrag moet de equipe van coach Fred Rutten zo ongeveer alles winnen wat mogelijk is. Het stoort de Eindhovenaren dat concurrent Ajax veel meer geld krijgt via de shirtreclame. Aegon is goed voor een bedrag tussen de tien en twaalf miljoen per jaar. Philips, dat in 1913 PSV oprichtte en sinds 1982 shirtreclame maakt, zal wel als founder aan de club verbonden blijven.
Een meningsverschil over de te volgen strategie in de zoektocht naar een nieuwe shirtsponsor leidde tot het vertrek Marcel van den Bunder en Jan Reker. Eerstgenoemde kreeg eind december te horen dat zijn contract niet zou worden verlengd, waarop Reker zich solidair toonde en zijn vertrek per 1 juli aankondigde. Het directiekoppel wilde naar verluidt dat PSV samen met Philips een nieuwe shirtsponsor zou vinden, met een leidende rol voor de club. Philips wenste echter een beslissende stem en kreeg bijval van de raad van commissarissen van PSV.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen