De reclameblokken rond de wedstrijden van het Nederlands elftal op het EK zijn vrijwel volgeboekt. Directeur Arian Buurman van de STER, het reclamebureau van de Publieke Omroep, laat weten dat er nog plaats is voor slechts enkele spotjes.
De prijzen voor de zendtijd liggen iets hoger dan tijdens het WK van 2006. "Destijds kostte een spotje van 30 seconden tussen de 60.000 en 80.000 euro", aldus Buurman tegen het ANP. Tijdens het komende EK moet een adverteerder voor een dergelijke commercial tussen de 70.000 en 90.000 euro betalen. "Maar een EK telt dan ook minder wedstrijden dan een WK", licht Buurman toe.
Adverteerders hebben relatief meer spotjes op vrouwen gericht dan tijdens reclameblokken rond de Eredivisie of Champions League. Buurman: "Dat komt omdat uit onderzoek blijkt dat bij zo'n eindtoernooi ook veel vrouwen kijken. Zo'n 47 procent van de kijkers is vrouw."
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen