FC Barcelona zal vanaf komende dinsdag spelen met de naam van Unicef op haar shirt. De ploeg van trainer Frank Rijkaard bereikte vandaag een akkoord met de kinderhulporganisatie, waardoor de Catalaanse club voor het eerst met reclame op haar shirt zal spelen. De samenwerking met Unicef wordt benadrukt door de nieuwe slogan van Barcelona: 'Barcelona, meer dan een club, een nieuwe hoop voor kwetsbare kinderen'.
Naar verluidt zal Barcelona van United Nations International Children's Emergency Fund (Unicef) geen geld ontvangen, maar zal de ploeg puur uit liefdadigheid het logo op het shirt zetten. Daarnaast zal de Catalaanse club jaarlijks anderhalf miljoen euro overmaken naar het goede doel. Dinsdag, in de Champions League-wedstrijd tegen Levski Sofia, zal Barcelona voor het eerst in het nieuwe shirt aantreden.
FC Barcelona speelde nog nooit met de naam van een bedrijf of instelling op haar shirt. Al jarenlang zijn er geruchten dat Barcelona in zee zou gaan met een shirtsponsor, maar preses Joan Laporta gaf deze zomer nog aan dat hij het shirt van zijn club nooit zou willen 'verkopen' aan de commercie. Hij gaf destijds al wel aan dat hij openstond voor een humanitaire boodschap op zijn shirt, om de maatschappelijke betrokkenheid van FC Barcelona te benadrukken.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen